איך לבנות קירות גבס?

קירות גבס הם אמצעי מושלם שבאמצעותו ניתן לחצוץ בין חללים, להכין מעמדים למכשירי טלוויזיה או מערכות שמע, אפשר לעצב עמו תאורה, לבנות יחידות אחסון ובעצם כל מה שנרצה!

קירות גבס הפכו פופולאריים בעשורים האחרונים וניתן לראות המון שעושים עבודות גבס בסלון, גם בשל קלות הבנייה שהבנייה הזאת מאפשרת, לגם משום שתהליך בניית קונסטרוקציה לגבס אינה מותירה פסולת בניין, היא אינה אורכת זמן רב וקל מאד לבצע אותה ללא הריסה או שיפוץ מסיבי!

קירות גבס

אבל מהם היתרונות של קירות גבס

קונסטרוקציה לגבס משמשת למגוון שימושים בין אם רוצים לחלק חלל גדול לכמה תאים או חדרים, לבין אם אנו זקוקים לקיר כזה באולם תצוגה או כמעמד דקורטיבי, כאשר שימוש בקיר גבס מאפשר עלויות נמוכות במיוחד.

בכל הנוגע לתהליך של בניית קיר גבס, מחיר של ניצבים לגבס כמו גם שאר האלמנטים הדרושים נחשב אטרקטיבי, לכן השימוש בחומר זה ובניית  קירות גבס הפך פופולארי ונפוץ.

אז איך בונים קיר גבס?

על מנת לבנות קיר גבס קודם כל יש להצטייד בחומרים הדרושים לבנייה, ביניהם:

ניצבים לגבס

ניצבים לגבס הם בעצם קורות עשויות אלומיניום שנועדו לשמש מסגרת ותמיכה לקיר.

מסילות

עוד חשוב להצטייד במסילות לגבס המשמשות לעיגון הקיר בכל זמן הבנייה וגם לאחריו.

פלטות גבס

יש לרכוש פלטות עשויות גבס במידות הדרושות לכם.

חיווטים

במידה ואתם זקוקים לחווטים של מים וחשמל, יש להצטייד בהם ולהבין באמצעות אנשי המקצוע איך בונים קיר גבס בצורה בטוחה.

חומר מבודד

עוד יש להצטייד בחומר מבודד עשוי צמר לבידוד הקיר מפני רעשים, תהודה, חום וקור.

כלי עבודה

מברגה, פלס, ברגים וכל מה שצריך לצורך הבנייה.

אז כיצד פועלים על מנת לבנות את הקיר?

בתחילה מסמנים את האזור שבו רוצים לבנות את הקיר על ידי סימון בעפרון על אריחי הרצפה תוך מדידת השטח הרצוי להקמת הקיר.

לאחר מכן מחברים פס איטום על גבי מסילה תחתונה או מציבים כדי להתחיל לבנות את הקיר, תוך הברגתה לרצפה, מחברים את הניצב לקיר, מחברים את המסילה העליונה ומיוצרים מעין מסגרת לקיר.

לבסוף מחברים את לוחות הגבס משני צדי הקיר, מכניסים צנרת מים וחשמל בתוך החלל, מכניסים חומר מבודד איכותי בין קירות הגבס (בדרך כלל מזרוני צמר תעשייתיים ייעודיים) ולבסוף סוגרים את הגבס משני הצדדים. מאחים את המשקים בין הלוחות, מבצעים מירוק ליטוש והכנה לצבע וצובעים את הקיר בצבע הייעודי!

כעת אתם יכולים להיכנס אל אתרי האינטרנט של חברות לבניית קירות מגבס כמו גם להביט בסרטונים שיספרו לכם איך לבנות קיר גבס בצורה הבטוחה והנכונה מכל!

גלילה לראש העמוד